Cashback
Cashback, ili kako se kod nas često kaže keš bek, je jedan od najzastupljenijih i među potrošačima najpopularnijih modula programa lojalnosti i kao takav predstavlja izuzetan marketinški alat za poboljšanje korisničkog iskustva, zadržavanje postojećih i privlačenje novih kupaca. Ovaj loyalty program, ili lojaliti program kako ga neki na našim prostorima nazivaju, podrazumeva „povraćaj“ procenta tj. određenog iznosa od vrednosti kupovine na karticu koji potrošač zatim može koristiti pri sledećoj kupovini. Dakle, izdavalac u skladu sa unapred definisanim uslovima i jasno ustanovljenim pravilima korisniku automatski vraća na karticu u novcu izraženi procenat od plaćenog iznosa.
Najjednostavnije rečeno, Cashback je povraćaj određenog procenta utrošenog novca na karticu pri kupovini, pri čemu se taj procenat menja u zavisnosti od iznosa transakcije (veći iznos kupovine donosi veći cash-back).
Osnovna razlika u odnosu na Gift+Bonus je ta što se u prvom slučaju povraćaj sredstava na karticu ostvaruje pri dopuni tj. pri uplaćivanju određenog iznosa, dok se u slučaju Cashback modula deo novca korisniku kartice „vraća“ pri samom plaćanju tj. kupovini.
Modul omogućava skalu cashback-a u procentima i apsolutnom iznosu, u odnosu na pojedinačnu transakciju ili na ukupnu potrošnju u periodu.Sama dopuna dodeljenog iznosa se vrši automatski, posebnom transakcijom pri čemu se svi elementi mogu pratiti zasebno.
Ovaj modul kompanijama omogućava praćenje aktivnosti korisnika i uvid u udeo prometa koji je direktan rezultat Cashback programa, kao i podatke o segmentaciju tržišta po artiklima i cenama, ali i po demografskoj pripadnosti kupaca (pol, godište…) i njihovim potrebama i preferencijama.